четвер, 14 липня 2011 р.

Ремонт авто – конструкція рами

Як несуча конструкція системи вантажного автомобіля найчастіше застосовується рама . Розрізняють лонжеронні та хребтові рами.
Лонжеронна рама складається із двох поздовжніх штампованих балок швелерного перетину - лонжеронів, зв'язаних між собою декількома поперечками. Така рама одержала назву лонжеронної. Поперечки звичайно штамповані, служать не тільки для з'єднання між собою лонжеронів і додання всієї конструкції необхідної твердості, але й для кріплення різних агрегатів автомобіля. Для виготовлення елементів рами звичайно застосовується низьковуглецева сталь. З'єднання лонжеронів і поперечок найчастіше виконується за допомогою заклепок. У необхідних місцях до лонжеронів і поперечок, також заклепками або болтами, кріпляться різні кронштейни й інші деталі для установки агрегатів автомобіля.


Зварювання при виготовленні рам застосовується досить рідко, оскільки лонжеронні рами вантажних автомобілів відносно податливі на вигин, і особливо на крутіння, і зварені шви в цих умовах є джерелом утворення тріщин.
Здатність рами деформуватися при навантаженнях, що скручуються, дозволяє уникнути зайво високі напруги в місцях з'єднань.
Кабіна вантажного автомобіля закріплюється на рамі в трьох, чотирьох крапках за допомогою пружних пристроїв, і деформації рами при русі автомобіля по нерівній дорозі не викликають відповідних деформацій кабіни.
У рідких випадках на вантажних автомобілях застосовується так звана хребтова рама, що представляє собою сталеву трубу великого діаметра, що проходить уздовж автомобіля по його поздовжній осі. У передній частині рама роздвоюється, створюючи два поздовжніх лонжерони, службовців для установки двигуна з коробкою передач. Усередині труби розміщається карданна передача. Провідні мости автомобіля в цьому випадку мають підресорені редуктори, від яких крутний момент підводить до коліс хитними півосями.
rama
Рама автомобіля Камаз-5320: 1 - кронштейн кріплення переднього буфера; 2 - перша поперечка; 3 - правий лонжерон; 4 - кронштейн передньої опори двигуна; 5 - подовжувальна вставка лонжерона переднього моста; 6 - дві половини другої поперечки; 7- кронштейн задньої опори двигуна; 8 - кронштейн кріплення підтримуючої опори силового агрегату; 9 - дві половини третьої поперечки; 10 - четверта поперечка; 11 - подовжувальна вставка лонжерона проміжного моста; 12 - дві половини п'ятої поперечки з посилюючими косинками; 13 - подовжувальна вставка лонжерона заднього моста; 14 - шоста поперечка; 15 - розкіс задньої поперечки; 16 - підсилювальна накладка задньої поперечки; 17- задня поперечка; 18 - косинка розкосу; 19- стяжка розкосу задньої поперечки; 20 - лівий лонжерон; 21 - задній кронштейн передньої підвіски; 22 - кронштейн кріплення верхнього вушка амортизатора; 23 - кронштейн кріплення водяного радіатора; 24 - передній кронштейн підвіски.

Немає коментарів:

Дописати коментар