Розвал-Сходження коліс можна виправити своїми руками після ремонту ходової, використовуючи підручні засоби й прості пристосування. Ні для кого не секрет, що заміна тих же амортизаторів або кермового шарніра веде до значної зміни настановних кутів, що вимагають регулювання.
Часто буває досить відрегулювати тільки ці два параметри - кут розвалу й кут сходження коліс. Третій параметр, що дуже рідко має потребу в коректуванні, лише на заново зібраній передній підвісці автомобіля з нових деталей (наприклад, після капітального ремонту або тюнінгу підвіски) - це кут поздовжнього нахилу шворня.
Щоб уникнути зайвих регулювань після ремонту, перед розбиранням підвіски варто мітити всі роз'єднуватися соединения, що, відносно один одного зубилом, керном або фарбою. Необхідно також уважати число обертів при вивертанні кермових наконечників з кермових тяг.
Регулювання кута розвалу коліс:
Перед початком регулювання кута розвалу передніх коліс автомобіль повинен стояти на рівній площадці. Автомобіль, що перевіряється - ВАЗ 2109. Ставимо на ободі колеса крейдою по діаметрі дві вертикальні мітки – одну зверху, іншу знизу колеса. Шнур з виском прикладаємо до крила й уздовж міток лінійкою вимірюємо відстань від обода до шнура у верхньої мітки, а потім у нижньої. Різниця повинна становити ±3 мм. Обід колеса може бути теж не ідеальним, тому можна прокотити машину, повернувши колесо на 90° і зробивши ще 2 вертикальні мітки. Знову робимо вимір. Проробіть теж саме на другому колесі й запишіть результат. Розгорніть машину на 180°, знову зробіть виміри, запишіть їх і зрівняєте.
Потім зніміть колесо, двома ключами “на 19” відпустите два болти кріплення кронштейна стійки амортизатора до поворотного кулака (як перевірити амортизатори). Зруште поворотного кулака ключем “на 19” за рахунок ексцентриситету головки болта усередину або назовні на необхідну відстань, у такий спосіб домагаючись необхідного кута розвалу. Підтягніть болти, поставте колесо, опустите автомобіль, качніть кілька разів, нажавши на крило. Проведіть виміри. Відійдіть від автомобіля на деяку відстань і подивитеся на положення передніх коліс, порівнюючи їх із площиною задніх. На задньопривідних автомобілях кут сходження передніх коліс звичайно повинен бути в межах +1/+3мм. На передньопривідних машинах кут сходження найчастіше становить -1/+1мм.
Регулювання кута сходження коліс:
Для регулювання кута сходження коліс виміри зручніше за все робити спеціальною телескопічною лінійкою зі шкалою. Працювати зручніше на ямі. Кермове колесо повинне перебувати в положенні прямолінійного руху.
Лінійка для регулювання кута сходження коліс
Із внутрішньої сторони коліс крейдою нанесіть по одній мітці на лівій і правій покришці якнайближче дискам. Створивши в лінійці попередній натяг, установите її, уперши кінцями в намічені крапки так, щоб її корпус не стосувався деталей кузова й підвіски. Злегка струсніть лінійку. На рухливій шкалі «0» сполучите з нерухливим покажчиком лінійки. Зафіксуйте шкалу. Обережно прокотите автомобіль уперед, щоб лінійка разом з колесами перемістилася назад, але не торкнулася деталей підвіски й кузова. Перевірте показання. Якщо на ВАЗ 2109 відстань між колесами позаду менше ніж попереду, то кермові тяги треба укорочувати, а якщо більше, те подовжувати.
Ключем “на 27” послабте контргайки на кермових тягах. Гайки з ризиками на гранях мають ліве різьблення. Ключем “на 24” обертайте муфту для зміни довжини тяги. Не забувайте стежити за горизонтальним положенням спиці керма. Поставте рухливу шкалу на лінійці на «0» і прокотите автомобіль назад. При показаннях від -1 до +1мм можна закінчити регулювання. Для додатково контролю прокотите автомобіль уперед.
Подивитеся з боку кожного переднього колеса в створ кожного заднього по черзі. При горизонтально вартій спиці кермового колеса ви легко побачите їсти чи ні зсуву обох коліс уліво або вправо щодо спиці кермового колеса. Якщо зсув помітно явно, те, викрутивши одну тягу й закрутивши іншу на однакову кількість обертів, виправте зсув.
Після регулювання розвалу-сходження коліс своїми руками, варто задуматися про те, які вибрати литі диски на ВАЗ, тому що легкосплавні диски значно знижують навантаження на підвіску автомобіля.
Опель мовано вантажний Праве колесо перед -30,
ВідповістиВидалитиНе можуть зробити розвал. Причина?